Saturday, March 18, 2017

Candles stand at Shwedagon Pagoda

 .
 ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္ေပၚက စဥ့္ဆီမီးတင္ခံု၏ မူလအစ
-----------------------------------------------------------------------------------------
( အပိုင္း ၁ )
.













 
.
၈၈ အေရးအခင္း ေနာက္ပိုင္းမွာ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းျပီး
ညမထြက္ရ အမိန္ ့ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ကာလ တစ္ခုမွာျဖစ္ပါတယ္ ။
ည ၁၀ နာရီကေန မနက္ ၅ နာရီ အထိ ညမထြက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ
ရန္ကုန္ျမိဳ ့လယ္က လမ္းသြယ္တစ္ခုထဲကို စစ္ေရာင္ ကားတစ္စီး
၀င္လာပါတယ္ ။ အဂၤလိပ္ေခတ္လက္က်န္ ၆ လံုးထိုးယာဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ည ၇ နာရီေလာက္မွာ စစ္ကားတစ္စီး၀င္လာတယ္ဆိုေတာ့ လမ္းထဲက
လူအေတာ္မ်ားမ်ားစိတ္၀င္တစား အကဲခတ္ေနၾကပါတယ္ ။
ဘယ္အိမ္က ၊ ဘယ္သူ ၊ ဘာမ်ားျဖစ္လို ့လဲေပါ့ ။
လမ္းလယ္မွာကားရပ္၊ လူတစ္ေယာက္ ဆင္းလာျပီးတိုက္ခန္းတစ္ခုရဲ ့
အေပၚထပ္ကိုတက္သြားတာျမင္ရေတာ့ အာအိုင္တီေက်ာင္းဆင္း တစ္ေယာက္
အဲဒီအေပၚမွာ ေနတာ သိတဲ့လူအခ်ဳိ ့က လာဖမ္းတယ္လို ့ဘဲထင္ၾကတာေပါ့ ။
အာအိုင္တီေက်ာင္းဆင္း ေတြကို အဲဒီေလာက္ အထင္ၾကီးၾကတယ္ ။
သိပ္မၾကာပါဘူး ၊ မ်က္မွန္နဲ ့လူရြယ္တစ္ေယာက္ လိုက္ပါလာျပီး ကားေပၚ
တက္သြားတယ္ဆိုေတာ့ ေသခ်ာျပီေပါ့ ။
.
တကယ္ေတာ့ ကားနဲ ့ပါလာတဲ့လူက ေရႊဘို ေက်ာက္ေျမာင္းက စဥ့္လုပ္ငန္း
ပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ၊ ရန္ကုန္တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္က တာ၀န္ယူ
လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ေရႊတိဂံုေစတီဘက္စံုျပဳျပင္ေရးလုပ္ငန္းမွာ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ဖို ့
တာ၀န္ေပးခံရေတာ့ ရန္ကုန္ဆင္းအလာ ၊ တစ္ဦးတည္းေသာ ရန္ကုန္ေန
မိတ္ေဆြနဲ ့ေတြ ့ခ်င္လို ့ ကားအကူအညီေတာင္းတာ ဒုတိုင္းမွဴးရဲ ့လိုအပ္တာ
လုပ္ေပးပါဆိုလို ့ ဆီစားမ်ားတဲ့ ၆ လံုးထိုး ကားေဟာင္းတစီးစီစဥ္ေပးလိုက္တာပါ ။
သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ အဲဒီကားနဲ ့ လမ္းထိပ္ကိုသြား၊ ကားကို အဆင္ေျပတဲ့
ေနရာမွာရပ္ခိုင္းျပီး ည ၉ နာရီေလာက္အထိ ဖြင့္တဲ့ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ကို

သြားၾကပါတယ္ ။ ရန္ကုန္ျမိဳ ့လယ္ကအိမ္ေတြကက်ဥ္း ၊ ညဘက္လဲျဖစ္ ၊ စကား
ေျပာ မလြတ္လပ္မွာစိုးလို ့လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ သြားျပီးေျပာဆိုတိုင္ပင္ၾကေပါ့ ။
.
သူတို ့ႏွစ္ေယာက္စသိၾကတဲ့အေၾကာင္းက ရန္ကုန္မွာေနတဲ့သူက ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ပါတယ္ ။ သူေဆာက္လုပ္တဲ့ အေဆာက္အဦးမွာ ျပည္ပကလာတဲ့
ေၾကြျပားေတြမသံုးဘဲ ျပည္တြင္းျဖစ္ စဥ္ျပားေတြသံုးခ်င္တာနဲ ့ တြံေတးက အိုးလုပ္ငန္း
လုပ္တဲ့ ေနရာမွာသြားစံုစမ္း ၊ အဲဒီမွာ ေျမထည္ ရြံ ့ထည္ေတြဘဲ လုပ္တယ္ဆိုေတာ့
သူတို ့လမ္းညႊန္တဲ့ ေတာင္ငူ ပ်ဥ္းမနား ဘက္ကို ထပ္သြား ၊
အဲဒီမွာ စဥ့္ထည္ လုပ္ေပမဲ့ ဘုရားပန္းအိုးနဲ ့ေဆးလိပ္ျပာခြက္ေလာက္တာ လုပ္ၾက
တယ္ဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ စဥ့္အိုးၾကီးေတြလုပ္တဲ့ ေရႊဘိုေက်ာက္ေျမာင္း ဘက္ကို
ထပ္သြားရျပန္တာေပါ့ ။
မႏၱေလးဘူတာမွာေတြ ့ရတဲ့ စဥ့္ရုပ္ေလးေတြေရာင္းတဲ့ သူေတြကတဆင့္ စဥ့္လုပ္ငန္း
လုပ္တဲ့ေနရာ ေရာက္သြားတာေပါ့ ။ မိသားစု စဥ့္လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ စဥ့္ဖိုအလုပ္ရံုငယ္
ေလးပါဘဲ ။ စဥ္းျပားေတြေကာင္းေကာင္းမလုပ္ဘူးေတာ့ စမ္းသပ္ရတာေပါ့ ။
၉ လက္မပတ္လည္ စဥ့္ျပား တစ္ျပားရဖို ့ အနည္းဆံုးတစ္လက္မ အထူရွိမွအဆင္ေျပ
မွာျဖစ္တယ္ ။ ရႊံ ့ျပားကို မီးဖုတ္ရတာဆိုေတာ့ ပါးရင္ အလယ္မွာ ေဖာင္းတက္လာ
တတ္ေတာ့ အထူ ၁ လက္မ ေလာက္ထူမွ အဆင္ေျပမွာျဖစ္တယ္ ။
၁ လက္မအထူဆိုေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းအတြက္ အဆင္မေျပ ၊
ေနာက္ေတာ့ ပလာစတာျပားမွာ စဥ့္ရည္သုတ္မွ စဥ့္ျပားအပါးေတြရမယ္ဆိုတာ
သိလာပါတယ္ ။
ဒီလိုနဲ ့ ရန္ကုန္မေရာက္ဘူးတဲ့ ေရႊဘို ေက်ာက္ေျမာင္း သားၾကီး ( ကိုသိန္းညြန္ ့ )
လည္းရန္ကုန္ေရာက္ ။ လိုအပ္တဲ့ ဓါတုေဆးေတြ ၊ ပလာစတာအမွဳံ ့ေတြ ရွာ၀ယ္ေပး ၊
ေနာက္ပိုင္းမွာ ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ ေတြ ့ရမဲ့ မိတ္ေဆြ ျဖစ္သြားၾကတာေပါ့ ။
.
လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာထိုင္ရင္း ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္မွာ လုပ္ရမဲ့အလုပ္အတြက္ သူတို ့
၂ ေယာက္ ေျပာဆိုတိုင္ပင္ၾကတာေပါ့ ။
စဥ့္ဆီမီးတင္ခံု ေတြကို ျမန္မာျပည္မွာ လုပ္ေလ့မရွိဘူးတဲ့ အလုပ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။
စဥ့္ဆီမီးတင္ခံု ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳတာက ျမန္မာမွဳဒီဇိုင္းပညာရွင္ ဦးေအးျမင့္
ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒါနဲ ့စဥ့္လုပ္ငန္းလုပ္ႏိုင္မဲ့သူကို ရွာၾကေတာ့ ေရႊဘိုေက်ာက္ေျမာင္းက
စဥ့္ျပားလုပ္ဘူးတယ္ဆိုတဲ့ ဦးသိန္းညြန္ ့ကို တာ၀န္ေပး ။ လုပ္ငန္းက နဲနဲၾကီးေတာ့
ရန္ကုန္မွာေနတဲ့ သူ ့မိတ္ေဆြဆီကို ေရာက္လာရျပန္တာေပါ့ ။

ဆရာဦးေအးျမင့္ဆီက ျမန္မာမွဳကႏုတ္ပန္းလက္ရာပံုစံ အေတာ္မ်ားမ်ားရလိုက္ေပမဲ့
စာရြက္ေပၚကအျမင္နဲ ့လက္ေတြ ့အျမင္မတူညီႏိုင္တာရယ္ ၊ ျမန္မာမွဳဆိုတာကို
ေသေသခ်ာခ်ာ ပိုမိုသိရွိနားလည္ေအာင္ ေလ့လာေစျခင္တာရယ္ ၊
ထုသြင္ နဲ ့အခ်ဳိးအစား နဲ ့ပတ္သက္တဲ့ ဗိသုကာအျမင္ေတြကို သိေစျခင္တာနဲ ့
အလွမ္းမမွီတဲ့ ပ်ဴေခတ္ကို ခ်န္ျပီး ပုဂံေခတ္ကို သြားေလ့လာၾကတာေပါ့ ။
ပုဂံေခတ္မွာ စဥ့္ျပားေတြ စတင္အသံုးျပဳေနျပီျဖစ္ပါတယ္ ။
ပုဂံျမိဳ ့ကို ၅ ရက္ၾကာေလ့လာဖို ့ သြားၾကတာေပါ့ ။ ရန္ကုန္မွာေနသူက ပုဂံေခတ္အေၾကာင္း
အေတာ္အတန္သိေနတာလည္းပါတယ္ေလ ။
 

.
( အပိုင္း ၂ ဆက္ေရးပါမည္ )

No comments:

Post a Comment